Interlink.ro

De ce mazarea verde este sanatoasa si hranitoare?

May 14, 2020 | Author: | Posted in Casa si gradina, Diverse

De ce mazarea verde este sanatoasa si hranitoare?

Mazarea verde este o leguma populara. De asemenea, boabele de mazare dupa cum puteti afla si de pe https://vegis.ro/blog/mazare-de-ce-este-unul-dintre-cele-mai-importante-alimente/, sunt destul de hranitoare si contin o cantitate corecta de fibre si antioxidanti.

In plus, mai multe cercetari ne arata faptul ca pot fi de mare ajutor in ceea ce priveste protejarea impotriva unor boli cronice, cum ar fi bolile de inima si cancerul.

Pe de alta parte, unii oameni sustin ca mazarea verde este daunatoare si trebuie evitata datorita antinutrientilor pe care ii contine, care pot provoca balonare.  Mai multe detalii veti afla insa in continuare despre mazare si de ce este considerata sanatoasa si hranitoare, si de ce este indicat sa o consumati.

arsis.ro

Foarte mare in multi nutrienti si antioxidanti

Mazarea verde are un profil nutritiv impresionant. Continutul boabelor de mazare in ceea ce priveste numarul de calorii este destul de scazut, cu doar 62 de calorii pe 1/2 cana (170 de grame) de portie. Aproximativ 70% din aceste calorii provin din carbohidrati, iar restul sunt furnizate de proteine ​​si o cantitate mica de grasimi.

Mai mult, mazarea contine aproape fiecare vitamina si minerala de care ai nevoie, pe langa o cantitate semnificativa de fibre. O portie de mazare de 1/2 cana (170 de grame) ofera urmatoarele substante nutritive:

  • Calorii: 62.
  • Carburi: 11 grame.
  • Fibra: 4 grame.
  • Proteine: 4 grame.
  • Vitamina A: 34% din RDI.
  • Vitamina K: 24% din RDI.
  • Vitamina C: 13% din RDI.
  • Tiamina: 15% din RDI.
  • Folat: 12% din RDI.
  • Mangan: 11% din RDI.
  • Fier: 7% din RDI.
  • Fosfor: 6% din RDI.

Ceea ce face ca mazarea sa fie unica in comparatie cu alte legume, este continutul ridicat de proteine. De exemplu, o ceasca de 1/2 (170 de grame) de morcovi fierti are doar 1 gram de proteine, in timp ce 1/2 cana (170 de grame) de mazare contine de patru ori aceasta cantitate.

De asemenea, boabele de mazare sunt bogate in antioxidanti polifenoli, care sunt responsabili de multe dintre beneficiile lor pentru sanatate.

Sursa excelenta de proteine

Mazarea verde este una dintre cele mai bune surse de proteine ​​pe baza de plante. Mancarea proteinei creste nivelul anumitor hormoni din corpul tau care reduc pofta de mancare. Proteinele lucreaza impreuna cu fibra pentru a incetini digestia si a promova sentimentele de plinatate.

Consumul de cantitati adecvate de proteine ​​si fibre poate fi eficient pentru diminuarea numarului de calorii pe care le consumati pe parcursul zilei, tinandu-va pofta sub control. Continutul unic de proteine ​​din mazarea verde, le face o alegere excelenta pentru cei care nu mananca produse animale.

Cu toate acestea, este important de mentionat ca nu sunt o sursa completa de proteine, deoarece le lipseste aminoacidul metionina.

Pentru a va asigura ca obtineti suficient de multi aminoacizi esentiali din dieta dvs., asigurati-va ca asociati mazarea verde cu o alta sursa de proteine ​​pentru a compensa deficitul.

Consumul unei cantitati suficiente de proteine ​​este important si pentru promovarea fortei musculare si a sanatatii oaselor.

Sustine controlul sanatos al zaharului din sange

Mazare verde are mai multe proprietati care pot ajuta la sustinerea controlul glicemiei. In primul rand, are un indice glicemic relativ scazut (GI), ceea ce reprezinta o masura a vitezei in care creste glicemia dupa consumul unui aliment. S-a dovedit ca dietele care contin o multime de alimente cu un nivel scazut de GI ofera rezultate foarte bune privind reglarea nivelului de zahar din sange.

Mai mult, mazarea verde este bogata in fibre si proteine, ceea ce poate fi benefic pentru controlul zaharului din sange. Acest lucru se datoreaza faptului ca fibrele incetinesc viteza cu care sunt absorbiti carbohidratii, ceea ce promoveaza o crestere mai lenta si mai stabila a nivelului de zahar din sange, mai degraba decat un varf.

In plus, unele studii au descoperit ca consumul de alimente bogate in proteine ​​poate fi util pentru stabilizarea nivelului de zahar din sange la persoanele cu diabet de tip 2. Se stie ca efectele pe care le poate avea mazarea verde asupra glicemiei reduc riscul mai multor afectiuni, inclusiv diabet si boli de inima.

Dupa cum se poate vedea, consumul de mazare este recomandat dat fiind faptul ca vine intr-adevar cu o multime de beneficii pentru sanatate.

Article Source

Be Sociable, Share!

Author:

This author has published 243 articles so far. More info about the author is coming soon.

Leave a Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.