Interlink.ro

Cum sa integrezi marketingul online cu cel offline?

June 8, 2022 | Author: | Posted in Seo

Cum sa integrezi marketingul online cu cel offline?
Marketing digital sau marketing offline? Nu este necesar sa faceti o alegere deoarece integrarea perfecta a acestor doua sisteme este cea care face ca o strategie sa fie mai puternica si mai completa, asa cum au descoperit deja mai multe companii.

Intrebarea pe care multi si-o pun este daca directionarea noilor strategii catre online inseamna abandonarea celor offline. Raspunsul este: absolut nu. Intr-adevar integrarea multi-canal nu este doar fezabila, dar este foarte importanta si acum va vom explica de ce.

Marketing online contra marketing offline

Sa incepem prin a vedea care sunt instrumentele care deosebesc aceste doua tipuri de marketing.

arsis.ro

Printre cele offline, pe care le cunoastem cu totii foarte bine, avem:

  • fluturasi;
  • panouri publicitare;
  • radio;
  • televiziune;
  • publicitate in ziare si reviste;
  • campanii de publicitate prin posta.

Principalele metode de promovare online sunt:

  • campanii de publicitate pe retelele sociale;
  • publicitate in motoarele de cautare;
  • marketing prin e-mail;
  • bannere publicitare;
  • articole promotionale pe comertul electronic.

Dupa cum vedem deja din aceasta lista, exista mai multe solutii care pot fi adoptate si, cu exceptia cazului in care exista un buget foarte mare, este bine sa ne concentram doar pe cateva, amintindu-ne care dorim sa fie rezultatul final si optimizand resursele disponibile pentru a nu le irosi inutil pe strategii nepotrivite.

De ce sa integrezi strategia online si offline

Folosirea instrumentelor de marketing online si offline inseamna folosirea pe deplin a intregii game de oportunitati pe care le ofera astazi sectorul de comunicare. A folosi doar unul, fara a le integra, inseamna a pierde oportunitati si a face loc concurentei.

Daca, de exemplu, oferim un serviciu (sau produs) la care i-am facut publicitate doar prin intermediul unui flyer, deci cu un instrument offline, si un potential client il cauta pe internet, cu siguranta va gasi un serviciu (sau produs) similar, oferit de unul dintre concurentii nostri.

Rezultatul este ca am pierdut un potential client, dar si mai grav este faptul ca am platit din buzunarul nostru pentru face reclama concurentei.

Cateva sfaturi si strategii

Cum putem integra strategiile de marketing online si offline? Iata cateva sfaturi.

  1. Lansati cele doua campanii simultan. In acest fel ne putem asigura ca mesajul pe care vrem sa il transmitem este acelasi pentru cele doua strategii si potentialul client este capabil sa gaseasca acelasi produs sau serviciu pe care il promovam atat in lumea offline cat si pe web.
  2. Studiati clientul. Intelegerea tintei pe care o vizati este fundamentala, la fel cum este important ca atat strategia de marketing online, cat si cea offline sa vizeze acelasi tip de potential client. Incercati sa intelegeti gusturile, tipul de limbaj, interesele, dar mai ales nevoile acestora.
  1. Folositi canale online pentru a va promova offline. Folositi retelele sociale, de exemplu, pentru a promova un produs pe care il aveti in magazin sau pentru a va invita potentialii clienti la un anumit eveniment.

Retelele de socializare sunt, de asemenea, utile pentru a mentine in continuare caldura legatura cu clientii tai obisnuiti, facandu-i sa se simta parte din lumea ta si rasfatandu-i cu reduceri personalizate.

  1. In activitatile offline, referiti-va intotdeauna la partea dvs. online. Incercati sa mentineti o anumita continuitate nu doar in ceea ce priveste mesajul, ci si in ceea ce priveste grafica, pentru ca potentialii clienti sa recunoasca brandul dvs.
expertcompany.ro

Article Source

Be Sociable, Share!

Author:

This author has published 296 articles so far. More info about the author is coming soon.

Leave a Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.